ד"ר שיווק | מיכה קור | ייעוץ וליווי שיווקי אישי לעסקים | בעל ניסיון בתחום מעל 15 שנים

מיהו ד"ר שיווק?


שלום שמי מיכה קור, המכונה ד"ר שיווק.
זה יהיה קצת ארוך, אבל את אתם רוצים לדעת מדוע אני עושה את מה שאני עושה תקראו עד הסוף.
במקרה וזה מתיש מדי תעברו ישר לפסקה האחרונה.

הכל התחיל לפני עשרות שנים....

הסיפור שלי מתחיל ב 1990 בקרית ביאליק.
הייתי נער רגיל, כמו כולם, תלמיד בכיתה יא, עולה חדש.
יחד אתנו עלה ארצה אחי הגדול עם משפחתו שכבר כמה שנים חלם לפתוח עסק משלו בישראל.

אחי עבר את המסלול הרגיל שעובר כל בעל עסק מתחיל בישראל, בדיוק כמוך וכמוני. שעות הוא דיבר איתי בהתלהבות על התוכניות להרחיב ולפתח את העסק.

הדרמה...

לאחר זמן מה ראיתי שאחי הגדול והגיבור, שהיה דוגמה עבורי, איבד ברק בעיניים, איבד את התקווה. כששאלתי אותו מה קרה הוא סיפר לי שבישראל מאוד קשה לשרוד לבעלי עסקים קטנים. בעיות תזרים, המיסים, ההיטלים ועוד הרבה דברים אחרים לא נותנים לבעל עסק קטן להרים ראש מעל פני המים. אבל בעיה הכי גדולה, אמר לי, זאת בעיית השיווק. מאוד קשה להביא לקוחות חדשים לעסק. לא משנה עד כמה טוב אתה במה שאתה עוסק, עד כמה מעולה השירות שאתה נותן ללקוחות, אם אתה לא מצליח בשיווק לא יהיה לך עסק.

עברה חצי שנה מאז השיחה ההיא, אחי לא עמד בלחצים, סגר את העסק ועבר לקנדה. המציאות שרוב העסקים הקטנים מתמודדים עימה שברה אותו.
מאותו רגע המחשבה מדוע כל כך קשה לנהל עסק בישראל לא עזבה אותי. נשבעתי לעצמי שכל החיים אהיה שכיר ולא התקרב לעסקים (אבל בדיעבד התברר שלחיים היו תכניות אחרות). הנושא של העסקים לא עזב אותי, הכאב מזה שאחי לא לידי לא נתן לי מנוחה. התחלתי לחקור על העסקים בישראל וגיליתי ששליש מעסקים לא שורדים בחמש שנים הראשונות מיום הקמתם. הנתון הזה היה נכון אז ולצערי הוא נכון גם היום. למרות התפתחות הטכנולוגית, כששיווק ופרסום הפך להיות בר השגה גם עבור העסקים הקטנים, הסטטיסטיקה לא משתנה. גם היום כל עסק שלישי נסגר.

גם אני עצמאי, מי היה מאמין?

מאז אותה שיחה עם אחי עברו שנים. סיימתי בית ספר, צבא, תואר בכלכלה (עם התמחות במנהל עסקים כמובן), עבדתי מספר שנים בתור שכיר. ואז...

החלטתי שאני פותח עסק משלי... מי היה מאמן. תחום השיווק והעסקים ליווה אותי לאורך כל חיי, לכן אחרי כמה שנים של עבודה כשכיר בתור מנהל שיווק, החלטתי לפתוח סוכנות שיווק עסקים באינטרנט. בתקופה ההיא התחום הזה עוד היה בחיתוליו עוד לא היה מושג כזה דיגיטל וגם פייסבוק לא הייתה קיימת, אפילו גוגל עוד הייתה חברה פרטית.

בדיוק כמו אחי, וכמו כל אחד מכם עברתי את כל המסלול של בעל עסק מתחיל. למדתי תוך כדי תנועה. בניתי אתרים, קידמתי אותם בגוגל, עשיתי פרסום ממומן ועוד הרבה דברים אחרים. התחילו להגיע לקוחות הראשונים. ראיתי שאני מצליח להשיג תוצאות טובות ולגייס לקוחות חדשים עבורם. יחד עם זאת, דווקא עבור עצמי לא הצלחתי לגייס מספיק לקוחות. מאוד מתסכל היה להרגיש על בשרי את המשמעות של האמירה הידועה " הסנדלר הולך יחף". אמרתי לעצמי האם יתכן שסיפור של אחי חוזר וגם אני אהיה מתוך אותם 33% בעלי העסקים שנסגרו? אולי זה יד הגורל, אולי עשיתי טעות כשלא עמדתי בהחלטה שלי להיות שכיר?

המהפך

לאור המצב הגרוע בעסק החלטתי לעצור, לקחת נשימה עמוקה כדי להבין מה לא עובד בכל הסיפור הזה. התחלתי לקרוא המון ספרים של כל המומחים הבינלאומיים, התעמקתי בתחום שיווק, כלכלה התנהגותית, פסיכולוגיה צרכנית, חכמת ההמונים והתפתחות אישית.

הבנתי שבעסקים אי אפשר להצליח רק אם אתה יודע לעשות קמפיין בגוגל או בפייסבוק (לא משנה כמה אתה טוב בזה). כי שיווק האמתי זה לא אתר אינטרנט או דף בפייסבוק, זה לא פרסום ממומן או קידום בגוגל, כל אלה הם רק הכלים. שיווק הוא מדע, מדע מאוד עמוק ומרתק.

הבנתי שעסק לא יצליח מבלי שידע בדיוק מי הלקוחות שלו, מה הם רוצים, מה הכאב שלהם. הוא לא יצליח, אם לא ימצא דרך ייחודית משלו לעזור להם להתמודד עם הבעיה שלהם. רק אז העסק יהפוך לעסק אמתי ולא יהיה תקוע במרוץ ההישרדות האינסופי. מאז אני חוקר תחום השיווק על בסיס יום-יומי. בכל יום אני מקציב לעצמי שעה, ולפעמים שעתיים כדי להיות מעודכן בכל המגמות החדשות בעולם השיווק, כלכלה התנהגותית ופסיכולוגיה צרכנית.

אז איפה זה פוגש אתכם

לאחר 15 שנות ניסיון, שיתוף פעולה עם מכון היצוא, מעוף, עבודה עם חברות גדולות וביניהן ערוץ טלוויזיה, רשת פארם, מועצה מקומית, רשת קמעונאית וגם מאות עסקים קטנים ובינוניים הבנתי שכדי שהעסק יצליח הוא צריך מישהו שילווה אותו צעד אחר צעד, מישהו שעבר את כל המסלול, את העליות והירידות וצבר ידע רב, מישהו שידע לכוון אותו להצלחה.

זה לא משנה אם אתם חולמים להרחיב את העסק שלכם בעיר מגוריכם או להגיע לעשרות מיליוני לקוחות ביבשות אחרות. לא משנה אם העסק שלכם הוא תאגיד ענק או חנות מכולת... מה שחשוב זה שאתם מבינים שכדי לפרוץ ולממש את החלום צריכה להיות לכם אסטרטגיה ברורה, צריכה להיות סיבה חזקה לכך, שהלקוחות ירכשו דווקא מכם ולא מהמתחרים... צריך להיות לכם מסר ברור, יתרון משמעותי כדי שכבר מהרגע הראשון הלקוחות יקלטו שאתם לא עוד אחד מאלף. אני אעזור לכם, כפי שעזרתי לבעלי עסקים רבים, לבנות מסר ייחודי, אסטרטגיה מנצחת, שיתנו ללקוחות שלכם סיבה לקנות דווקא מכם!

בעזרת הידע והניסיון שצברתי אתן לכם כלים להתמודד עם האתגרים הלא פשוטים שהחיים מציבים בפני כל בעל העסק מדי יום. אני כאן כדי לעזור לכם לפרוץ, להוביל, לקחת שליטה על העסק בידיים במקום לשרוד, להגיב ולהתכופף כלפי הנסיבות. אני מאמין שהקמתם את העסק לא כדי לשרוד, אלה כדי לאפשר לעצמכם ולכל מי שאתם אוהבים לחיות חיים מאושרים ולא חיי הישרדות.

אז אם אתם מרגישים שסיפור של חיי נגע בכם, ואולי קצת מזכיר את הסיפור שלכם ואתם מאמינים שגם אתם יכולים להצליח בעזרתי, השאירו פרטים ואנו כבר נדבר.

מוכנים לשינוי משמעותי בעסק? השאירו פרטים!