שיווק דיגיטלי - כלים המרכזיים
רבים חושבים בטעות כי שיווק דיגיטלי או שיווק באינטרנט זה פרסום בגוגל, פייסבוק, קידום אורגני וכו...האמת שאלה רק הכלים שללא תהליך שיווק נכון לא יביאו לתוצאה

שיווק דיגיטלי באינטרנט
רוב הלקוחות של שיווק דיגיטלי שפונים אלי כדי לקבל ייעוץ בתחום שיווק דיגיטלי אומרים לי כי הם מעוניינים לעשות פרסום ממומן בגוגל או פייסבוק, קידום אורגני במנועי חיפוש או שיווק ברשתות חברתיות.שיווק דיגיטלי הוא שיווק אפקטיבי מאוד ויש לו מספר יתרונות:
1. יכולת מדידה - מכירים את האמרה כי חצי מהכסף שמושקע בפרסום הולך לפח וצריך לאתר את החצי הנכון? אז בניגוד לשיווק אופליין כאשר מדברים על שיווק דיגיטלי כל דבר ניתן למדידה ואפשר לדעת במדויק כמה רווחים הביא לנו כל שקל שהשקענו בפרסום (בתנאי שיש לנו ידע וניסיון איך למדוד נכון).
2. דיוק - בשיווק באינטרנט הפרסום שלנו (כמובן אם נעשה באופן מקצועי) מגיע בדיוק לקהל יעד אליו מתכוונים ולא מתפזר לכל הכיוונים.
3. מוכנות של הלקוחות - לקוחות שאנו מגיעים אליהם באמצעות שיווק דיגיטלי בדרך כלל מוכנים לבצע רכישה במיידי או בטווח זמן קצר.
אבל יחד עם כל היתרונות שהזכרתי חשוב לזכור שכל הכלים עליהם אדבר במאמר זה הם רק כלים ולא שווים הרבה בלי תהליך שיווק מסודר בו אנו מגדירים את האסטרטגיה, קהל יעד, כאבים שלו, פתרונות שלנו שמותאמים במדויק אליו, מסרים שיווקיים ותכנית שיווקית ברורה. בלי כל אלה כל הכלים היעילים שיש בארסנל של המשווק יהפכו לכלים חסרי תועלת ומבזבזי כסף.
אז בואו נתחיל....
1. קידום אורגני SEO
שיטה שמאפשרת לנו להביא את האתר שנו לראש תוצאות החיפוש בביטויים מסוימים (רלוונטיים לעסק שלנו)אם כבר יש לכם מקדם אתרים תוכלו לבדוק האם העבודה שלו איכותית

היתרונות
- גידול משמעותי בתנועת הגולשים לאתר
- אחוז גבוה מאוד מהגולשים שמגיעים לאתר הופכים ללקוחות משלמים
- אין תשלום עבור כל קליק
- תוצאות אורגניות בעלות אמינות גבוהה בעיני הגולשים
- בד"כ לאחר שהבאנו את האתר לראש תוצאות החיפוש נדרשת רק תחזוקה כדי לשמור על המיקומים
- אחוז גבוה מאוד מהגולשים שמגיעים לאתר הופכים ללקוחות משלמים
- אין תשלום עבור כל קליק
- תוצאות אורגניות בעלות אמינות גבוהה בעיני הגולשים
- בד"כ לאחר שהבאנו את האתר לראש תוצאות החיפוש נדרשת רק תחזוקה כדי לשמור על המיקומים

החסרונות
- עובר הרבה זמן עד שרואים את התוצאות
- אתם צריכים להיות בעלי ידע נרחב או שתצטרכו לשלם למקדם אתרים ריטיינר לא קטן
- אם עושים עבודה לא מקצועית יש סיכוי גבוה לקבל עונש מגוגל
- אתם צריכים להיות בעלי ידע נרחב או שתצטרכו לשלם למקדם אתרים ריטיינר לא קטן
- אם עושים עבודה לא מקצועית יש סיכוי גבוה לקבל עונש מגוגל
2. פרסום ממומן בגוגל - תשלום פר קליק(google ads)
שיטה המאפשרת לנו להציג מודעות פרסום בראש תוצאות החיפוש כאשר גולש מקיש ביטוי מסויםרוצים לפרסם בעצמכם? כדאי לבדוק הדרכה בפרסום ממומן

היתרונות
- קבלת תוצאה מידית עם עליית קמפיין פרסום
- גולשים עם כוונת רכישה גבוהה
- אין צורך לעשות אופטימיזציה לאתר
- אפשר להפסיק בכל רגע
- תוצאות ניתנות למדיה מדויקת
- גולשים עם כוונת רכישה גבוהה
- אין צורך לעשות אופטימיזציה לאתר
- אפשר להפסיק בכל רגע
- תוצאות ניתנות למדיה מדויקת

החסרונות
- הקמת קמפיין מקצועי דורש הרבה ידע וניסיון או תשלום למומחי פרסום
- עלות קליק גבוהה בנישות תחרותיות
- אמינות הפרסום בעיני הגולשים נמוכה מקידום האורגני
- לא ניתן לדעת במדויק כמה פניות יתקבלו בתקציב מסוים
- עלות קליק גבוהה בנישות תחרותיות
- אמינות הפרסום בעיני הגולשים נמוכה מקידום האורגני
- לא ניתן לדעת במדויק כמה פניות יתקבלו בתקציב מסוים
3. שיווק באמצעות תוכן (תוכן שיווקי)
יצירת תוכן מועיל ללקוחות הפוטנציאליים מקרב אותם להחלטה להפוך ללקוחות משלמים שלכם
היתרונות
- התוכן לא מתקבל ע"י הגולשים כפרסומת וניסיון למכור להם משהו
- מציב אותכם כמומחים בתחום בעיניי הגולשים
- מייצר אמינות גבוהה בעיני הלקוחות הפוטנציאליים
- הגולשים מתחילים להכיר את המותג שלכם ולתת בו אמון
- תורם לקידום האורגני של האתר
- מציב אותכם כמומחים בתחום בעיניי הגולשים
- מייצר אמינות גבוהה בעיני הלקוחות הפוטנציאליים
- הגולשים מתחילים להכיר את המותג שלכם ולתת בו אמון
- תורם לקידום האורגני של האתר

החסרונות
- יצירת תוכן טוב דורשת כישורים רבים או תשלום למומחה
- הכנת תוכן מקצועי דורשת השקעה של זמן
- הכנת תוכן מקצועי דורשת השקעה של זמן
4. שיווק מחדש (רימרקטינג)
הצגת פרסומות חוזרות לגולשים שביקרו באתרכם או ביצעו בו פעולות מסוימות. כידוע גולשים לא קונים מיד, אלה אוהבים לעשות השוואות. שיווק מחדש זאת דרך יעילה ביותר להזכיר להם על קיומכם.
היתרונות
- מאפשר לכם תמיד להיות בשדה ראיה של הלקוחות הפוטנציאליים
- הגולשים מתחילים להכיר את המותג שלכם
- הגולשים שרואים את הפרסום שלכם בכל מקום מתחילים לחשוב שאתם מותג מוביל
- הגולשים מתחילים להכיר את המותג שלכם
- הגולשים שרואים את הפרסום שלכם בכל מקום מתחילים לחשוב שאתם מותג מוביל

החסרונות
- אם לא מגדירים נכון את הקמפיין ריבוי הפרסומות עלולה לעצבן את הגולשים
- גולשים שראו פרסומת יותר מדי פעמים מתחילים להקליק על הפרסומת בכוונה לבזבז לכם תקציב
- לא מסונכרן עם רכישות אופליין
- גולשים שראו פרסומת יותר מדי פעמים מתחילים להקליק על הפרסומת בכוונה לבזבז לכם תקציב
- לא מסונכרן עם רכישות אופליין
5. פרסום ממומן ברשתות חברתיות
בזמננו כולם מבלים שעות ברשתות חברתיות אם זה פייסבוק, פינטרסט, אינסטגרם או טיקטוק. לכן פרסום ברשתות אלו הפך להיות מאוד דומיננטי.
היתרונות
- יכולת פילוג גבוהה של קהל יעד שמאפשרת להגיע לקהל מדויק
- אינטראקציה גבוהה עם הלקוחות הפוטנציאליים
- אם עושים קמפיין נכון אפשר לבנות קהל לקוחות נאמנים
- אינטראקציה גבוהה עם הלקוחות הפוטנציאליים
- אם עושים קמפיין נכון אפשר לבנות קהל לקוחות נאמנים

החסרונות
- עלות פרסום גבוהה
- לא מתאים לכל עסק
- גולשים מגיעים לרשתות כדי לבלות ולא לקנות
- צריכים להיות מאוד יצירתיים כדי לזכות בתשומת לב של הגולשים
- לא מתאים לכל עסק
- גולשים מגיעים לרשתות כדי לבלות ולא לקנות
- צריכים להיות מאוד יצירתיים כדי לזכות בתשומת לב של הגולשים
6. קמפיין מדיה
שיטה ישנה של הצגת בנראים באתרים שותפים
היתרונות
- מאפשר להגיע לכמות גדולה של הגולשים
- אפשר לתפוש קונים מזדמנים שלא התכוונו לקנות מלכתחילה
- מגדיל הכירות עם המותג שלכם
- אפשר לתפוש קונים מזדמנים שלא התכוונו לקנות מלכתחילה
- מגדיל הכירות עם המותג שלכם

החסרונות
- עלות פרסום גבוהה
- יעילות נמוכה של הפרסום
- הרבה קליקים מגולשים הלא רלוונטיים
- יעילות נמוכה של הפרסום
- הרבה קליקים מגולשים הלא רלוונטיים
7. שיוק במייל
שיווק במייל זהו כלי שיווקי מאוד חזק שיכול להביא לכם כמות גדולה של לקוחות נאמנים וזאת, במידה ויש לכם ידע וניסיון מתאים. מצד שני אם עושים את זה לא נכון זה יכול לגרום להרבה יותר נזק מתועלת
היתרונות
- מאפשר לבנות כלי תהליך שיווק אוטומטי
- אפשר להתאים פרסום לקהלי יעד ותרחישים שונים
- אפשר להתאים פרסום לקהלי יעד ותרחישים שונים

החסרונות
- חייבים ליצור תנועה מסיבית של הגולשים לטופס ההרשמה
- יש סיכון שמערכות הדיוור יסמנו את המסרים שלכם כספאם
- כדי לעשות קמפיין איכותי צריכים ידע נרחב בתחום (כולל ידע טכני)
- יש סיכון שמערכות הדיוור יסמנו את המסרים שלכם כספאם
- כדי לעשות קמפיין איכותי צריכים ידע נרחב בתחום (כולל ידע טכני)
8. שיווק בווידאו
בימינו שיווק בווידאו תופס מקום ראשון בין הכלים השיווקיים. סרטון עם מסר נכון יכול לגרות להרבה לקוחות להתעניין בשירותים או מוצרים שלכם.
היתרונות
- מביא הרבה גולשים רלוונטיים
- עלויות הפקה לא גבוהות
- בנישות מסוימות לא תתקלו במתחרים שעושים סרטונים
- אנשים אוהבים לראות קליפים קצרים
- בהתחלה לא חייבים לרכוש ציוד מקצועי
- עלויות הפקה לא גבוהות
- בנישות מסוימות לא תתקלו במתחרים שעושים סרטונים
- אנשים אוהבים לראות קליפים קצרים
- בהתחלה לא חייבים לרכוש ציוד מקצועי

החסרונות
- איכות הקליפים צריכה להיות טובה
- סרטון בודד לא יעשה את העבודה. לפעמים יש צורך בסדרת הסרטונים
- כדי לקדם את הסרטון יש צורך בהקמת קמפיין פרסום ממומן
- סרטון בודד לא יעשה את העבודה. לפעמים יש צורך בסדרת הסרטונים
- כדי לקדם את הסרטון יש צורך בהקמת קמפיין פרסום ממומן
9. ולסוף השארתי כלי שיווקי סופר חזק- שיווק וירלי
שיווק וירלי הופך את הקהל לשליחים של המותג שלכם. הם משתפים, מדברים עליו ובסופו של דבר הם קונים
היתרונות
- נאמנו גבוהה של קהל
- אנשים אוהבים לשתף את התוכן
- עליה באמינות המותג בעיני הקהל
- התפשטות קלה, לפעמים אפילו ללא השקעה כספית
- אנשים אוהבים לשתף את התוכן
- עליה באמינות המותג בעיני הקהל
- התפשטות קלה, לפעמים אפילו ללא השקעה כספית

החסרונות
- מאוד קשה ליצור תוכן וירלי
- לא יודעים מראש האם התוכן יתפוש ויהפוך לווירלי
- לפעמים נדרשת השקעה כספית כדי לתת בוסט לתוכן
- יעיל לטווח קצר בלבד
- לא יודעים מראש האם התוכן יתפוש ויהפוך לווירלי
- לפעמים נדרשת השקעה כספית כדי לתת בוסט לתוכן
- יעיל לטווח קצר בלבד