עם לייק לא הולכים למכולת

מה באמת העסק שלי מרוויח מהלייקים בדף העסקי?

לא עובר יום מבלי שאני מקבל פניה מכמה חברים בפייסבוק לעשות לייק לעמוד העסקי שלהם. כפתור בצבע כחול שפייסבוק השיקה ב 2009 עד היום לא נותן מנוחה לרוב בעלי עסקים שיש להם דף עסקי בפייסבוק. האם מרדף האובססיבי אחרי העליה במספרים במונה הלייקים יכול להביא גם תוצאות עסקיות ממשיות מעבר לפרגון לאגו של בעל הדף?

אז לפני שבפעם הבא אנו יוצאים למסע צייד אחרי עוד לייקים חשוב לעצור ולחשוב מה אנו רוצים להשיג על ידי פעולה זו.
כדי להבין זאת יש לשאול שאלות הבאות:
- האם יש ערך כלכלי לעסק מהגולשים שרק נתנו לייק לעמוד עסקי?
- האם מי שעושה לייק לעמוד נכלל בקהל יעד שלנו?
- האם פרסום ממומן לאוהדי הדף יהיה יעיל?
- האם לייק של גולש מסוים משפיע על הצריכה של החברים שלו (האם יש אפקט של ויראליות)? - באיזו מידה לייק מצביע על שינוי ההתנהגות של הגולשים?

עזרתי למאות לקוחות

אשמח לעזור גם לך

    מחקרים שעסקו בנושא לייקים גילו

    מחקר שביקש לבדוק האם קיימת קורלציה בין מתן לייק לעמוד של המותג לבין כוונת הרכישה גילה כי אין השפעה מובהקת ואלה שלא עשו לייק לעמוד ביצעו רכישה בדיוק באותה מידה כמו אלה שעשו לייק.

    מחקרים נוספים שעוסקים בתחום שיווק דיגיטלי גילו כי אלה שעשו לייק לעמוד הגיבו טוב יותר לפרסום ממומן, אומנם באחוזים בודדים בלבד (גידול ב 4-7 אחוזים).

    קבוצת מחקרים נוספת גילו כי רק מתן לייק לעמוד לא מגדיל את האינטראקציה של הגולשים עם הדף העסקי.

    עוד נושא שמחקרים רצו לבדוק הוא נושא הווירליות, קרי האם מתן לייק לעמוד על ידי הגולש משפיע גם על התנהגות החברים שלו. המחקרים גילו כי אין שום השפעה על התנהגות החברים.

    מה מקומו של לייק בתהליך השיווק של העסק

    חשיפה אורגנית - פייסבוק נמצאת בחיפוש מתמיד אחר אפשרויות חדשות להגדלת הרווחים. המקור העיקרי לרווחים שלה הוא פרסום ממומן שהיא מוכרת לבעלי עסקים. כדי לעודד את הפרסום היא מורידה באופן מתמיד את החשיפה האורגנית של עמודים עסקיים. נכון להיום החשיפה המרבית עומדת על 5% (זאת אומרת שמכל 100 איש שעשו לייק לעמוד שלכם מקסימום ל 5 יש סיכוי לראות את הפוסט שלכם בפיד).

    חשיפה וירלית - כמו במקרה של חשיפה אורגנית גם עם חשיפה וירלית יש בעיה גדולה, בדיוק מאותה הסיבה. ישנו פער גדול בווירליות של התוכן מפרופילים פרטיים לתוכן שמתפרסם בדפים העסקיים. ברגע שמשתפים בפרופיל הפרטי תוכן מעמודים העסקיים החשיפה לחברים שלנו יורדת בצורה דרסטית בהשוואה לתוכן שמתפרסם בפרופילים של הגולשים.

    חשיפה ממומנת - קמפיין פרסום ממומן שמופנה לקהל אוהדים בדף אמור להביא תוצאות עסקיות מצוינות. יחד עם זאת, אם לייקים שניתנו לעמוד התקבלו מגולשים שלא נכללים בקהל היעד של העסק, התוצאה תהיה ירודה וקמפיין כזה רק יביא לבזבוז תקציב פרסום.

    כלל הזהב

    לדאוג שרוב המכריע של הלייקים בעמוד העסקי יתקבלו מגולשים שנכללים בקהל היעד שלכם!

    אז מי בטוח מרוויח מהלייק?

    ללא ספר המרוויחים הגדולים הם חוקרי רשות המסים שסורקים מאות אלפי עמודי פייסבוק מדי יום במטרה לאתר עסקאות שלא דווחו לרשויות. פרסומים ברשתות חברתיות מספקים לא פעם "בשר" לחקירות נגד העסקים.

    המרוויחים הנוספים הם אתרים למכירת לייקים שתמורת סכום סמלי (או לא כל כך סמלי) מספקים שפע של לייקים שאיכותם בד"כ מוטלת בספק. גם חלק מהמשווקים שזיהו את התשוקה של בעלי עסקים ללייקים מציגים תוספת לייקים חודשית בעמוד העסקי כהישג משמעותי התהליך השיווק ומקדישים לנושא מקום מכובד בדוח החודשי שלהם.

    מה שבטוח שדווקא בעלי עסקים הם האחרונים שמרוויחים מתעשיית לייקים.
    אשמח לעזור גם לך


      4.9/5 - (63 votes)

      🏅 המלצות של הלקוחות שלי


      שליחת הודעה
      1
      שלחו הודעה
      Scan the code
      במה אוכל לעזור?