איך לבנות אתר אינטרנט ולהישאר בחיים

כשלקוח מגיע אלי לייעוץ אני בין השאר בודק את האתר שלו. ביותר מ-90% מהמקרים אני מגלה כי קיימת בעיה כלשהי באתר שאני בודק. לפעמים הבעיה היא קטנה שאפשר לחיות איתה, אבל בד"כ אני מגלה כי קיימות מספר בעיות משמעותיות שיש לתקן אותן כמה שיותר מהר.

אז מה צריך לבדוק כאשר בונים אתר? על מה לשים דגש? איזה שאלות לשאול? ממה להיזהר?

היום השוק מלא בהצעות מפתות במיוחד לבנות אתר במחיר מציאה. מי לא מציע לבנות אתר: ילדים בני 9-12, אנשים שלמדו לבנות אתר דרך קורס ביוטיוב וכו... לא תמיד התוצאות הן גרועות, אך יש לבדוק טוב טוב את ההצעה מכיוון ש...
על הטעויות משלמים ביוקר (גם בכסף וגם בהפסד לקוחות)!

אז מה כדאי לבדוק כאשר בונים אתר אינטרנט עבור העסק?



1. תכנון ראשוני של האתר

במקרה ואתם לא מקימים אתר רק כדי לסמן V ולהגיד שלעסק יש אתר אינטרנט ומטרתו של האתר היא להזרים לקוחות לעסק, אזי ברור שיש צורך להשקיע מחשבה עמוקה לפני הקמתו.

במהלך ייעוץ שיווקי אני נתקל בהרבה מקרים (לצערי הרב) כאשר בעלי עסקים פנו לבונה אתרים וביקשו לבנות להם משהו. התוצאה הייתה ידועה מראש, הם קיבלו אתר שלא משרת את צרכי העסק ולא מתאים ללקוחות הפוטנציאליים שלהם. לכן, כפי שאתם מבינים, אם אתם רוצים אתר שבאמת יעזור לעסק שלכם רצוי מאוד לתכנן אותו בקפידה.

עזרתי למאות לקוחות

אשמח לעזור גם לך

    2. בירור קהל יעד ומטרות האתר

    כדי שאתר יעבוד וישכנע גולש פוטנציאלי להפוך ללקוח שלכם עליכם לברר למי פונה האתר, מיהו קהל היעד שלכם, איזה בעיות או ציפיות יש לו, איזה עזרה הוא רוצה לקבל מכם בתור בעל העסק.
    אתר עסקי מוצלח פונה לקהל יעד מדויק, עם מסרים ברורים, שחודרים ישר ללב שלו. המסרים גורמים לו להבין שהוא הגיע למקום הנכון, מקום בו מקצוען אמתי יעזור לו למצוא פתרון שהוא מחפש.

    3. בחירת מערכת ניהול תוכן / פלטפורמה להקמת אתר

    לפני הקמת האתר כדאי לחשוב בכובד ראש באיזה פלטפורמה להקים את האתר. בחירה לא נכונה עלולה להביא אתכם למצב בו תצטרכו להחליף פלטפורמה תוך כדי הקמת האתר או לאחר סיום בנייתו. זה יכול לגרום לכך, שתשלמו מחיר כפול על הקמת האתר שלכם.

    איזה מערכות לבניית אתרים קיימים בשוק? בגדול אנו מדברים על 3 סוגי מערכות להקמת אתרים (או כמו שמכנים אותן CMS - מערכות ניהול תוכן )

    א. מערכת פתוחה
    היתרון של המערכת הוא בכך, שבעלות על האתר היא לגמרי שלכם. אתם לא תלויים במגבלות הטכניות של המערכת ויכולים לפתח פיצ'רים חדשים. כמו כן, אתם לא תלויים באחסון שמציעה חברה שפיתחה את המערכת ולא חייבים לשלם לה תשלומים חודשיים שיכולים להיות די גבוהים.
    דוגמה בולטת למערכת כזאת הוא וורדפרס, שעליה נבנו כ- 1/3 מכל האתרים בעולם. מערכות נוספות הן ג'ומלה (פחות ידידותית), ומג'אנטו (המשמשת להקמת חנויות אינטרנט).

    ב. מערכת סגורה היתרון במערכת סגורה הוא בזה, שאתם מקבלים אתר מובנה. בנוסף לכך, במערכות כאלה קיים בד"כ צוות תמיכה שיכול לעזור לכם במקרה של תקלה.
    החיסרון הבולט הוא בכך, שזאת חתונה קתולית. אתם לא יכולים להעביר את האתר לשרתים שלכם והוא לנצח נשאר אצל החברה המפעילה. זה מזכיר קצת את הדירה השכורה בה אתם יכולים לגור כל עוד משלמים שכירות. עוד חסרון הוא בזה, שאתם תלויים בצוות הפיתוח של הפלטפורמה. אתם לא יכולים לפתח פיצ'ר משלכם ולעלות אותו לאתר, אלה מסתפקים במה שהפלטפורמה מציעה לכם.
    דוגמאות בולטות למערכות כאלה הן וויקס ושופיפיי.

    ג. מערכת פרטית אלה מערכות שפותחו ע"י בתי תכנה או אפילו מתכנתים פרילנסרים. כעקרון אני לא ממליץ על מערכות כאלה משום שאתם תהיו כל החיים תלויים במפתחי המערכת שיכולים לגבות על השדרוגים כל סכום שהם רוצים.

    ד. מערכת חינמית הנטייה הטבעית בקרב חלק מעסקים קטנים היא לחסוך בעלויות ולהקים אתר על מערכת חינמית. חשוב שתדעו שגם לחינם יש מחיר שאותו אולי לא תרצו לשלם.

    מערכות חינמיות בד"כ בעלות פונקציונליות מוגבלת וכוללות בתוכן פרסומות. בעיה הכי גדולה היא בכך, שלקוחות הפוטנציאליים יודעים לזהו אתרים שנבנו על גבי פלטפורמה חינמית וחושבים שלעסק אין משאבים הדרושים לבניית אתר מקצועי. זה גורם להם לחשוד שלעסק אין מספיק לקוחות ויתכן כי מדובר בבעל עסק לא מקצועי.

    4. עיצוב האתר

    דבר הראשון שגולש פוגש באתר שלכם זה עיצוב. עיצוב מיושן, לא מקצועי או כזה שלא מתאים לקהל יעד שלכם מיד מוריד מאמינות האתר ומבריח גולשים שהיו יכולים להפוך ללקוחות שלכם. כדאי מאוד להשקיע מחשבה עמוקה כאשר בוחרים עיצוב עבור האתר שלכם.

    במידה ואתר נבנה על בסיס תבנית עיצוב מוכנה יש לבחור תבנית שבה משתמשים לבניית עשרות ומאות אלפי אתרים. בד"כ תבניות כאלה בעלות פונקציות מתקדמות יותר, מתעדכנות באופן תדיר ובטוחות יותר לשימוש.

    5. בחירת אחסון ודומיין

    א. אחסון האתר. איכות האחסון משפיעה על מהירות האתר ועל הזמינות שלו. באחסון איכותי יש מינימום תקלות וכתוצאה מכך, לא יקרה מצב שהאתר שלכם לא יהיה באוויר. בנוסף לכך, גם עניין של האבטחה והגיבויים הוא קריטי. אין מצב יותר גרוע מלגלות שאתר שלכם נפרץ וכל המידע שהיה בו אבד בלי שתהיה לכם יכולת לשחזרו.
    ב. הדומיין. כדאי לבחור את הדומיין בהתאם לקהל יעד שלכם. על הדומיין להיות קליט כזה, שללקוחות שלכם יהיה קל לזכור. סיומת הדומיין צריכה להתאים למיקום הגיאוגרפי של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

    6. מהירות האתר

    מהירות האתר היא דבר מאוד קריטי. אתר שזמן הטעינה שלו עולה על 3 שניות יסבול משתי בעיות עיקריות:
    א. נטישה מוגברת של הגולשים. לאף אחד אין סבלנות להמתין עד שאתר יעלה לכן, ברגע שגולש נתקל באתר איטי הוא יעבור מיד לאתר של המתחרה שעולה מהר.
    ב. דירוג נמוך בגוגל. זמן טעינת האתר הוא פרמטר חשוב באלגוריתם של גוגל. לאתר איטי כמעט ואין סיכוי להגיע לדף הראשון בתוצאות החיפוש.
    ישנם מספר כלים מתקדמים שמאפשרים לבדוק מהירות האתר ואף נותנים המלצה איך לשפר אותה.

    7. התאמה למובייל ולדפדפנים

    בימינו חלק גדול מהתנועה מגיע דרך מכשירים ניידים. במידה ואתר שלכם לא יהיה מותאם לסלולר אתם עלולים לאבד עד 70% מהלקוחות הפוטנציאליים. לפני שמעלים אתר חדש לאוויר יש לבדוק בעזרת כלים מיוחדים איך הוא יראה ברזולוציות מסך שונות ובדפדפנים שונים.

    8. אופטימיזצייה לגוגל

    כדי להגיע למיקומים טובים בתוצאות החיפוש של גוגל האתר שלכם צריך לעבור אופטימיזציה והתאמה למנועי חיפוש. ההתאמה כוללת מספר דברים כמו טיפול בכותרות ותיאורי מטה, אופטימיזציית תמונות, אופטימיזציית טקסטים, קישורים פנימיים, היררכיית דפים נכונה, מפת האתר, קובץ רובוטס, ועוד הרבה דברים נוספים.
    בנוסף לביצוע אופטימיזציה יש לבדוק כי באתר הותקן תוסף שאחראי על SEO ושאתר מחובר לגוגל סארצ' קונסול שאחראי על ניטור הביצועים במנועי חיפוש ומתריע על תקלות שונות.

    9. התקנה כלי מדידה

    מאוד חשוב שבאתר יהיו מותקנים כלי מדידה רלוונטיים אשר יתנו לנו כלים שבעזרתם נוכל לבדוק כיצד מגיבים גולשים לתכנים אליהם הם נחשפים ועד כמה הקידום והפרסום שאנו עושים עם יעילים.
    לפני עליית אתר לאוויר יש לבדוק שהותקנו בו קודים של גוגל אנליטיקס/יאנדקס, קוד רימרקטינג של גוגל אדס, פיקסל של פייסבוק (בהתאם לצורך).

    10. חוויית המשתמש

    לחוויית המשתמש יש השפעה קריטית על כמות הגולשים שיהפכו בסופו של דבר ללקוחות משלמים. אתר לא נוח, עם מבנה וניווט לא ברורים, קשה להתמצאות לא יזכה להצלחה מסחררת בקרב הגולשים.
    תמיד תדאגו שאתר שלכם יהיה נוח לגולשים, עם ניווט ברור ומנוע חיפוש טוב שיאפשר לגולשים למצוא את מה שהם חיפשו. תדאגו לדרכי יצירת קשר ידידותיים כדי שללקוחות יהיה נוח להשיג אתכם.

    11. תכנים עבור האתר

    כולם אומרים שתוכן הוא המלך. אם הצלחתם להביא תכנים נכונים ללקוחות הפוטנציאליים, כאלה שיגרמו להם להבין שדווקא לכם יש פתרון אמיתי עבורם, עשיתם את העבודה. מומלץ להוסיף לאתר תכנים איכותיים, תמונות וסרטונים שמשלימים את המילים.

    כמה דגשים לגבי התוכן:
    א. טקסטים. חייבים להיות מקוריים (טקסט מועתק עלול לסבך אתכם בתביעה הפרת זכויות יוצרים שיכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים וגם לסכן אתכם בקבלת עונש מגוגל) ומותאמים לקהל יעד. בעבר מקדמי אתרים כתבו תכנים שמתאימים למנועי חיפוש ולא לגולשים. היום גוגל יודעים לזהות תכנים כאלה ולהעניש את האתר עם תכנים באיכות ירודה.
    ב. תמונות. גם תמונות חייבות להיות בבעלותכם או לקוחות מסטוקים שמאפשרים שימוש מסחרי בתמונות שלהם חינת או בתשלום. בנוסף יש להקטין ולקבץ תמונות לפורמט שלא יפגע במהירות האתר.
    ג. סרטונים. כפי שאתם כבר יודעים, גם הסרטונים צריכים להיות שלכם או חופשיים לשימוש מסחרי ובמשקל שלא יפגע במהירות האתר.

    12. מבנה האתר

    מבנה האתר צריך להיות ברור ובנוי נכון. יש להבדיל בין העמודים לפוסטים (לכל אחד מהם יש תפיד שונה), כמו כן, צריכים להקפיד על בנייה נכונה של הקטגוריות.

    יש לבדווא שלצורך בניית האתר משתתמשים בתבנית עיצוב ותוספים פופולריים ללא תקלות קוד ומאובטחות בפני הפריצות. תוספים לא מעודכנים או לא מאובטחים מהווים פגיעה קשה בבטיחות האתר. מומלץ לא להשתמר בתוספים מיותרים, אלה רק בתוספים בהם קיים צורך ממשי כיוון שריבוי התוספים יכול לפגוע בביצועי האתר.

    13. שגיאות בקוד ותקלות טכניות

    במידה ואתר נבנה עם שגיאות בקוד או שיש בו תקלות טכניות זה בוודאות יפגע בביצועים שלו ויגרום לנטישת הגולשים למתחרים ולהורדת הדירוג שלו במנועי חיפוש. אני ממליץ להריץ בדיקה שמאתרת תקלות בקוד לפני שמעלים אתר לאוויר. במקרה בו התגלו שגיאות קריטיות יש לתקנן.

    14. תהיו בשליטה על האתר שלכם

    תדאגו שהדומיין ירשם על שמכם.
    בסיום בניית האתר תבקשו להעביר לידכם סיסמאות של ממשק ניהול האתר, הדומיין והאחסון. תדאגו לשמור את כל הסיסמאות במקום בו תוכלו לאתר אותן במידת הצורך.

    עכשיו מגיע סעיף הכי חשוב!

    15. אתר אינטרנט ככלי שיווקי

    אתר אינטרנט הוא קודם כל כלי שיווק. רוב הלקוחות הפוטנציאליים מבקרים באתר שלכם עוד לפני שמרימים טלפון או מגיעים פיזית לבית העסק.
    אתר שבנוי בצורה לא שיווקית יגרום להם לעבור מיד לאחד המתחרים שלכם ואתם אפילו לא תדעו מזה.
    אתר אינטרנט שבנוי נכון יכול להחליף איש מכירות טוב. הוא יסביר וישכנע את הגולש למה כדאי לו לפנות דווקא אליכם ולהפוך ללקוח שלכם.

    חובה לבדוק שכל עמוד באתר כולל הצעה שיווקית ברורה, קריאה לפעולה ואפשרות ליצירת קשר בקלות ובמהירות.

    טיפ קטן לסיום

    בתור מנהל שיווק נתקלתי בהרבה בעלי עסקים שלא מספקים בזמן חומרים לבונה אתרים. ראיתי פרויקטים שנמשכים חודשים רבים ואף יותר משנה רק משום שלבעל העסק אין זמן לשלוח תוכן למספר דפים (האם באמת אין להם זמן? הרי את התוכן ניתן לייצר תוך מספר שעות עבודה).

    בונה אתרים חדור מוטיבציה לסיים את הפרויקט בהקדם וכאשר הוא נתקל בסחבת מצד הלקוח המוטיבציה שלו יורדת בצורה דרסטית, הוא עוזב עבודה על האתר ומתפנה לפרויקטים אחרים וכאשר אחרי חודשים רבים הוא מקבל את החומרים עליו להתחיל להזכר מה עוד צריך להוסיף לאתר. מניסיון שלי אתרים מוצלחים נבנו בצורה מהירה ויעילה כאשר בעל העסק סיפק בזמן את החומרים הדרושים.

    אז אם התחלתם לבנות אתר לעסק אל תמשכו עם זה יותר מדי זמן.

    לסיכום:

    כאשר אתם בונים אתר אינטרנט כדאי לוודא עם בונה האתרים שלכם שכל הסעיפים שהזכרתי מעלה מתקיימים, אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם עם אתר אינטרנט שלא מממש את הפוטנציאל שלו ותצטרכו להוציא מאות ואף אלפי שקלים נוספים כדי לתקן או אולי אפילו לבנות אתר מחדש.

    אשמח לעזור גם לך


      יש לך אתגר בתחום השיווק, פרסום, קידום או בניית אתר?


      4.9/5 - (63 votes)
      david sowa
      david sowa
      19/06/2022
      באתי למיכה שיקדם לי את האתר מיכה בסבלנות יוצאת דופן עבר איתי נושא נושא בצורה מסודרת חיפוש מילות מפתח , מאמרים ,קישורים אופטימיזציה לדפים ועוד היתרון שאתה לומד לעשות לבד את הדברים ולא לשלם כסף לחברות שאין לך שום יכולות לבדוק מה הם עוד עושות . ממליץ מאוד !!!
      דוד קרטה
      דוד קרטה
      22/09/2020
      מיכה יועץ מעולה. הוסיף לי הרבה מאוד ידע ותרם רבות לעסק שלי. ממליץ בחום רב.
      סיטיבייק
      סיטיבייק
      22/09/2020
      שירות ויעוץ מצוין, ממליץ מאוד
      הילה דרור
      הילה דרור
      21/09/2020
      את מיכה אני מכירה דרך מעוף, התחלנו תהליך לבניית אתר אינטרנט. מיכה מקצועי, ידען ונחמד.
      גלעד קליין
      גלעד קליין
      20/09/2020
      יחס אישי, הבנה מעמיקה בחום, ומקצועיות - זה כל מה שאני צריך מאיש השיווק שלי ואת כל אלה קיבלתי אצל מיכה! ממליץ בחום
      נירית וינגרטן
      נירית וינגרטן
      20/09/2020
      מיכה קור יועץ שיווק מקצועי, אלוף בוורדפרס ובגוגל, יש לו ידע עצום בseo, ממליצה עליו לכל מי שרוצה להגדיל את העסק שלו
      ניב ברוך
      ניב ברוך
      20/09/2020
      מקצוען! ליוה את העסק שלי בכל תהליך בניית האתר! ידע להכווין ולשים את הדגשים במקומות שיוצרים בידול אמיתי ומביאים תוצאות! שמחתי לשכור את שירותיו!
      itzik hagadol
      itzik hagadol
      25/08/2020
      מיכה יועץ מצוין, קידם את השיווק בעסק בצורה מקצועית ויעילה. ממליץ בחום
      אורית פז
      אורית פז
      21/07/2020
      מיכה מקצועי מאוד. לי באופן אישי הגדיל את הפניות לעסק וגם נתן המלצות נוספות איך כדאי להגדיל עוד את הפניות . ממליצה עליו בחום.
      David Tamerin
      David Tamerin
      09/06/2020
      מיכה מסייע לי בקידום המכירות שלי. יש לו ידע רב ועצום ואני מודה למעוף על שיתוף . הפעולה. התנסית בעבר עם כמה יועצים ומיכה הוא הטוב מכולם.
      שליחת הודעה
      1
      שלחו הודעה
      Scan the code
      במה אוכל לעזור?