עסקים עושים עסקים - יצירת שיתופי פעולה נכונים

עסקים עושים עסקים - איך עושים את זה נכון

שיתופי פעולה כדאי או לא?

בתור בעלי עסקים שמענו מאות אם לא אלפי פעמים על כך, שחייבים לעשות שיתופי פעולה בין עסקים. חייבים כיוון שזה מביא לקוחות חדישים, מגדיל את רווחיות העסק ובכלל זה טוב לעסקים. האם באמת כדאי להשקיע כל כך הרבה זמן ואנרגיה ביצירת שיתופי פעולה? האם שיתופי פעולה מועילים לכל עסק?

מהו שיתוף פעולה אמתי?

מדי יום אני מקבל מספר הצעות לשיתופי פעולה מבעלי עסקים כאלה או אחרים. רציתי להציג כמה דוגמאות מזה:

1. אני משלים את השירות שלך - אם אתה יועץ שיווקי ואני בונה אתרים אז אני יכול לבנות אתרים ללקוחות שלך.
במילים אחרות שלח אלי את הלקוחות שלך כדי שאני אוכל להרוויח.
זה לא שיתוף פעולה! אין לי בעיה שעסק כזה או אחר ירוויח אבל עם כל הכבוד מה יצא לי מזה ולמה שאני אפנה עבודה דווקא לבונה אתרים ספציפי הזה ?

2. שלח לי את הלקוחות שלך ותקבל 10% מההזמנה
כמובן שגם זה לא שיתוף פעולה, זה נקרא אפיליאציה. לא בטוח שכדאי לי להתעסק בהפניית הלקוחות וגישור בין הלקוח שאני מפנה לספק תמורת כמה מאות שקלים. בד"כ שיטה הזאת מבזבזת המון זמן ואנרגיה ולא משתלמת בכלל.

3. שיתוף רשימות תפוצה - אני שולח פרסום לרשימת תפוצה שלך ואתה שולח לשלי.
במקרים מסוימים זה יכול לעבוד, יחד עם זאת מדובר בשיתוף פעולה הפרימיטיבי ביותר.

אז איך כן לעשות שיתופי פעולה?

כלל אצבע בשיתופי פעולה הוא יצירת ערך מוסף עבור העסקים שמשתפים פעולה ועבור הלקוחות שלהם זאת אומרת שאם יש לי שירות שאני מוכר ב X שקלים ולך יש שירות שאתה מוכר ב Y שקלים אנו נייצר שירות חדש שבהשקעת משאבים דומה יביא לנו הכנסה גבוהה בצורה משמעותית מ X+Y וגם ייתן ללקוחות שלכם פתרון כולל שכל אחד לחוד לא מסוגל לספק.
למצוא שילוב מנצח כזה לא פשוט וגם למצוא שותפים למודל הזה היא עבודה קשה, אבל זהו שיתוף פעולה האמתי שיביא לצמיחה משמעותית בעסקים של כל הצדדים.

אם חשבתם לעשות שיתוף פעולה ולא עליתם על נוסחה הנכונה אשמח לעזור לכם.


    חשוב לזכור שכל המקרים והמלצות שמתוארים במאמר הם כלליים בלבד.
    כדי לקבל המלצות שמותאמות במיוחד לעסק שלכם

    דברו איתי

דברו איתי
Call Now Button
שליחת הודעה
דברו איתי